Najbliższe dni to czas diagnozy umiejętności i wiadomości dzieci. To standardowe postępowanie we wszystkich klasach. W klasach I-III badanie diagnostyczne dotyczy edukacji matematycznej, polonistycznej, społecznej i przyrodniczej.
Diagnoza w szkole ma na celu weryfikację postępów naukowych ucznia. Nie należy jej się obawiać. Daje nauczycielowi i rodzicom informację, w jakim punkcie swej drogi edukacyjnej jest dziecko. W maju będzie ponowne badanie diagnostyczne. Zestawieniu obu badań pozwala na określenie jakie dziecko poczyniło postępy.
Najważniejsze, by dzieci nie czuły presji dorosłych, by "wypaść: jak najlepiej. To ma być prawdziwy obraz umiejętności dziecka. Jeśli badanie wskaże jakieś braki, to należy pamiętać, że to nie jest wina dziecka. Jeśli czegoś nie umie, to należy mu pomóc nauczyć się. Na pewno nie pomoże tu presja, nerwowa atmosfera i karanie.
Po badaniu diagnostycznym rodzice otrzymają wyniki indywidualne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz